Direktlänk till inlägg 31 december 2015

VALLFARTSSÅNG. PSALM. 131:1-3. ÖDMJUK FÖRTÖSTAN.

Av JanOwe Ahlstrand - 31 december 2015 07:15

VALLFARTSSÅNG AV DAVID.


Lovsång till de heliga platserna.


Bön i ödmjuk förtröstan.


Psalm. 131:1-3.

 

¤Psalm. 131:1.

 

1.  #Herre, jag är inte övermodig,

har inga stolta later.

Jag ägnar mig inte åt stora ting,

åt det som övergår mitt förstånd#.

 

Äger inget stolt beteende i min livsstil

        och livsföring.

Jag sysslar inte med: ögats upphöjda ting.


Jesus Syraks bok. 3:21.

 

21.  #Fråga inte efter det som övergår ditt förstånd,

forska inte i det som överstiger dina krafter#.

 

Offra inte din livskraft; på det som inte kan

belöna dig.

 

Psalm. 131:2.


2.  #Nej, jag har lugnat stillat min själ,

         jag är som ett litet barn, som barnet

i moderns famn#.

 

Själens stillhet+själens inre hälsa och läkedom.

           Stillheten: barnets trygghet i moders

kärleksfulla famn.

 

¤Psalm. 131:3.


3.  #Hoppas på Herren, Israel,

nu och för evigt#.

 

Förtrösta på Herre, Israels Gud.

     Nu och för evigt.


 

  



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Ovido - Quiz & Flashcards