Direktlänk till inlägg 28 december 2015

VALLFARTSSÅNG. PSALM. 122:1-8 GLÄDJEN I ATT GÅ TILL HERRENS HUS..

Av JanOwe Ahlstrand - 28 december 2015 08:46

VALLFARTSSÅNG.


Lovsång till de heliga platserna.


Jerusalems lov.


Psalm. 122:1-9.

 

¤Psalm. 122:1.

 

1.  #Jag blev glad när man sade till mig:

Kom, vi skall gå till Herrens tempel#.

 

I fröjd och glädje, gå till Herrens tempel. 

 

¤Psalm. 122:2.


2.  #Nu står vi i dina portar, Jerusalem#.

 

¤Psalm. 122:3.


3.  #Jerusalem, du välbyggda stad,

där husen står tätt tillsammans#!

 

¤Psalm. 122:4.


4.  #Dit går stammarna upp, Herrens stammar.

Det är en plikt för Israel a prisa Herrens namn#. 

 

Vid Jerusalems portar, lovsjunger Israels tolv

     stammar: i plikt-trohet Herrens namn.

 

¤Psalm. 122:5.


5.  #Där finns domarsäten, troner för Davids ätt#.

 

I Jerusalem finns domarsäten.

          Troner för Davids ättlingar.

 

¤Psalm. 122:6.


6.  #Be om välgång för Jerusalem!

Må de som älskar dig leva i trygghet#.

 

Välsigna, Jerusalem, be om hennes lycka

          och framgång.

 

¤Psalm. 122:7.


7.  #Må välgång inom dina murar,

trygghet i dina palats#.

 

Låt lyckan och framgången; bestämma livsstilen

      livsföringen inom Jerusalems murar.

 

¤Psalm. 122:8.


8.  #För mina bröders och vänners skull

vill jag önska dig välgång#.

 

För Kung Davids andliga bröder och vänners skull,

         önskar han Jerusalem lycka och framgång.


9.  #För templets skull, Herrens, vår Guds, tempel,

vill jag söka ditt bästa#.

 

Davids innerliga bön, Jag önskar vår Guds

         tempel lycka och framgång.








 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Skapa flashcards