Direktlänk till inlägg 19 december 2015

PSALM. 119:57-64.

Av JanOwe Ahlstrand - 19 december 2015 08:53

PSALM. 119:57-64.

 

Hängivenhet för Herrens lag.

 

¤Psalm. 119:57.


57.  #Min andel är Herren, jag lovar att lyda

dina ord#.

 

Min inre längtan känna delaktighet i

          treenighetens inre liv.

Hjärtats lydnad i hans ord; vägen in i

         de andliga dygderna.

 

¤Psalm. 119:58.


58.  #Jag vädjar till dig av hela mitt hjärta,

visa mig nåd, som du har lovat#.

 

Min törstande inre längtan; vänder sig till dig,

         låt mig få se din nåds fullhet.

 

¤Psalm. 119:59.


59.  #Jag tänker på hur jag levt mitt liv

och söker mig till dina lagbud#.

 

Jag försöker förstå hur jag levt mitt liv;

         Dina lagbud; besvarar mina livs-frågor.

 

¤Psalm. 119:60.


60.  #Utan dröjsmål skyndar jag att lyda

dina bud#.

 

Utan att känna fördömelse; nöd och lidande

           över mitt liv, väljer jag lydnaden inför

dina budord.   

 

¤Psalm. 119:61.


61.  #De gudlösas snaror omger mig,

men jag glömmer inte din lag#.

 

Gudsförnekares och de syndfullas snaror

         omringar mig: vill jag inte överge din lag.

 

¤Psalm. 119:62.


62.  #Mitt i natten stiger jag upp för

att tacka dig för dina rättfärdiga lagar#.

 

I nattens vila; vill jag ge mitt offer till dig,

            stiga upp i tacksamhet, för dina moraliska,

renhjärtade, syndfria och gudfruktiga lagar.

 

¤Psalm. 119:63.


63.  #Alla som fruktar dig är mina vänner,

de som lyder dina befallningar#.

 

Gudfruktiga människor lyder hans budord.

         Mina vänner; lever i lydnad inför lagbuden.

Dina uppmaningar, föreskrifter och lydnaden

      levs av människor som lever i sin kallelse.

 

¤Psalm. 119:64.


 

64.  #Din kärlek, Herre, fyller hela jorden,

lär mina stadgar#.

 

Inre bönens längtan; lär mig dina bestämmelser,

       ordningsregler och budord.


Psalm. 33:5.

 

5.  #Rätt och rättfärdighet älskar han,

Herrens kärlek fyller hela jorden#.

 

Moralisk rättvisa, renhjärtlighet, syndfrihet

        och ostraffighet älskar han.


 



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Ovido - Quiz & Flashcards