Direktlänk till inlägg 13 december 2015

PSALM. 119:41-48.

Av JanOwe Ahlstrand - 13 december 2015 20:22

FÖRTRÖSTAN PÅ HERRENS LAG.

 

Psalm.  119:41-48.

 

¤Psalm. 119:41.

 

41.  #Herre, låt mig få del av din kärlek

och den räddning du lovat mig#.

 

Bönen:

         Herre, låt mig få bli delaktig i din kärlek. 

Treenighetens kärlek, leva i frihet från all ondska,

      själens fasta trygga beskydd.


¤Psalm. 119:42.

 

42.  #Jag kan ge mina smädare svar,

ty jag litar på dina ord#.

 

Jag förtröstar på dina ord.

          Vilket ger mig inre styrka, besvarar från

mina förtalares bespottande ord.


¤Psalm. 119:43.

 

43.  #Ryck inte sanningens ord ifrån mig,

jag hoppas på dina domslut#.

 

Ta inte bort sanningens ord ifrån mitt hjärta.

            Jag förtröstar på dina rättvisa domslut.


¤Psalm. 119:44.

 

44.  #Din lag vill jag alltid hålla, nu och för evigt#.

Dina budord; vill jag lyda, i all evighet.

 

Villig vara lydig, din eviga lag, nu för evigt.

        Dina utvalda budord, visa min lydnad i

sann efterföljelse.  

      

¤Psalm. 119:45.

 

45.  #I frihet kan jag vandra, ty jag fördjupar mig

i dina befallningar#.

 

Jag tränger allt djupare in i dina uppmaningar,

        föreskrifters ord.

Dina befallningar ger mig frimodighet, vara

       öppen-hjärtig inför min omgivning.


¤Psalm. 119.46

 

46.  #Jag kungör dina lagbud för kungar och behöver inte blygas#.

 

Känn ingen rädsla, var frimodiga i ert utövande,

 i dina lagbud inför kungar.


¤Psalm. 119:47.

 

47.  #Jag har min lust i dina bud, ja,

jag älskar dem#.

 

Jag har min längtan glädje i dina budord.

     Visa dem min kärlek i ord och gärning.

 

¤Psalm. 119:48.

 

48.  #Jag sträcker mina händer mot dig

och begrundar dina stadgar#.

 

Jag överlämnar mina händers vilja mot dig,

         dagligen tänker på dina uppmaningar, föreskrifters ord.





 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Ovido - Quiz & Flashcards