Direktlänk till inlägg 13 december 2015

PSALM. 119:1-8.

Av JanOwe Ahlstrand - 13 december 2015 06:56

HERRENS LAG.


PSALM. 119:1-2.


Psalm. 119:1. 

 

1.  #Lycklig den vars liv är fläckfritt,

den som följer Herrens lag#.


Vara Herrens ords-lagar, lydig i sann gudsfruktan.

     Vörda respektera hans fullkomliga vilja.

Vilket gör livet välsignat: återspeglas utifrån

      hjärtats renhet. 


Välsignat människo-hjärta som lever i all den

          andliga välsignelsen; i likhet med Jesus Kristus

i himlen.      Ef.  1:3.


2.  #Lycklig den som lyder hans lagbud

och helhjärtat vänder sig till honom#.


Överlåtet hjärta: tjänar inte två herrar,

            antingen tjänar man Mammon eller Gud

den allsmäktige.    Matt. 6:24.


Livets lydnad:  hörsammar hans lag-bud.

     Vilket ger livet fullkomlig välsignelse.


Placerar sin egen-vilja i lagarnas fullkomliga

            viljebeslut.

Vara hans sanna efterföljare i ord och sanning.


Psalm. 119:3. 

 

3.  #Som aldrig gör något orätt utan lever

efter hans ord#.


Lydig  äger o-själviska viljan göra Hans Majestäts ords-vilja.


Psalm. 1:2-3.

 

2.  #Utan har sin lust i Herrens lag och läser den

dag och natt#.


Äger inre längtan glädje i Herrens lag-bud;

mediterar dagligen över hans lag:

        både dag och natt.


3.  #Han är som ett träd planterat nära vatten ------

det bär sin frukt i rätt tid, aldrig vissnar

bladen. Allt vad han gör går väl#.


Hans livsstil livsföring: liknas vid ett planterat

          träd,  vid en vattenkälla.

Saknar förvissnade blad; fruktbärande vid rätt tid.

Lever i Hans Majestäts fullkomliga vilja.


Psalm. 119:4.

'

4.  #Du har gett dina befallningar, de skall

följas noga#.


Troget hjärta efterföljer hans uppmaningar, föreskrifter och sin kallelse.


Psalm. 119:5.

 

5.  #Om jag bara kunde stå fast i min strävan

att hålla dina stadgar#.


Ståndaktig livsstil livsföring, visar ivrig lydnad

    efterfölja hans bestämmelser, ordningsregler

och levnads-lagar.


6.  #Då behövde jag inte blygas när jag

betraktar alla dina bud#.

 

I lydnad, i frimodighet följer mediterar över 

      dina bud.


7.  #Jag tackar dig av hjärtat när jag lär mig

dina rättfärdiga lagar#.

 

Tacksamt hjärta, lär känna dina rättfärdiga lagar.

      Vilka ger livet: moraliskt, ren-hjärtligt,

syndfritt o-straffligt liv.


8.  #Dina stadgar skall jag hålla.

Överge mig aldrig!!#.

 

I lydnad vill jag formas av dina bestämmelser

         ordningsregler och lagar.

Inre bönen; förena mitt hjärta; med ditt hjärta.







 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Av JanOwe Ahlstrand - 29 oktober 2017 08:17

Skapa flashcards